Binära tal

Idag var det den 11/11 - 11, och skolan ville därför "festa till det" så vi hade nåt av det vi kan kalla mattedag. Det var nästan ingen matte tur nog. Vi brukar börja 8.10 varje dag, men nu fick vi börja 8.11, och på första lektionen jobbade vi med binära tal. Det var otroligt kallt ute sen när vi skulle ha lekar utomhus - sånt som att vi skulle räkna till hundra, alla stod i en cirkel och så gick man laget runt, och att man skulle kliva fram när man trodde att en minut hade gått - JAG VANN FÖRSTA RONDEN! :D Så nu ska jag få ett pris!
Mia och jag gick hem till mig efter att vi hade slutat 11.11 och så kollade vi på SPN (= Supernatural). Mamma åkte med oss till Ektorp för jag skulle till BUP, medan satt Mia och fikade ensam. Hahaha! Jag ville egentligen åka hem direkt efter för precis innan vi åkte hade Mia och jag gjort mannagrynsgröt som vi aldrig hann äta, men mamma köpte mackor till oss. Mamma tog bussen hem, och vi åkte vidare till Forum. Mötte Jossan också. Och nu kommer vi till höjdpunkten! :P 422:an kom och 71:an efter, men Mia och jag tog den första, sen var vi helt plötsligt i Gustavsberg :O Vi fick vänta i en halvtimma på bussen, men sen kom vi äntligen hem. Apoteket i centrum var fortfarande öppet så vi stack in där för Mia skulle köpa pormasksskrubb, men sen kommer en mann fram till oss och undrar om han kan hjälpa oss. Tvålen heter hemskt nog "Eliminate all blackheads" ... och så ser vi att han är svart ... som tur var hann vi aldrig säga det.
Kom hem, åt middag och nu kollar jag på Idol. End of the story - och ett helvetiskt långt inlägg! :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0